EXTRACTE DE CONVOCATÒRIA D'AJUTS PER 2021
ANUNCI sobre convocatòria
d’ajuts a la rehabilitació d'elements comuns a la ciutat de Barcelona per a
l’any 2021 (ref. BDNS 586262).
2. Requisits
2.1 Es podran presentar a
aquesta convocatòria:
2.1.1 Les sol·licituds d'inscripció i de subvencions que facin referència a
la rehabilitació d'elements comuns d'edificis
d'ús residencial de la ciutat de Barcelona que compleixin els requisits
establerts a l'efecte.
2.1.5 Els edificis
d'habitatges unifamiliars construïts abans del 1996 que executin obres
de reforç i/o substitució estructural, obres que afectin a l'envolupant de l'edifici en la
rehabilitació (façanes,
cobertes, cobertes verdes, terrats o mitgeres), actuacions actives de sostenibilitat energètica
(segons les especificacions de la convocatòria) i/o noves escomeses en els
exteriors dels habitatges d'instal·lacions d'aigua, electricitat, gas i
sanejament, la reconducció d'aires condicionats i la retirada d'elements
obsolets d'amiant (d'acord amb la resta de condicions de la convocatòria).
S'exclouran, en edificis d'habitatges unifamiliars les obres destinades a la
millora de l'accessibilitat i les instal·lacions interiors de l'habitatge més
enllà de l'escomesa ja que s'entén que aquestes són obres d'interior
d'habitatges. Les obres en conjunts arquitectònics hauran d'executar-se segons
els criteris urbanístics aplicables a l'àmbit específic d'actuació.
2.1.6 Les actuacions en edificis d'habitatges o habitatges unifamiliars,
s'ha d'acreditar un pressupost mínim de 750 euros per entitat de l'edifici
objecte de l'actuació o bé 30.000€ per comunitat, la menor de les dues
quantitats. En les actuacions d'accessibilitat i d'energia solar no hi ha
pressupost mínim.
2.2 Requisits de les persones beneficiàries:
2.2.1 Caldrà estar al
corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat
Social.
2.2.2 Per accedir als ajuts
de cohesió social de fins al 100% que es preveuen al punt 4.4 a),
cal acreditar uns ingressos màxims de la
unitat familiar de tres vegades l'IRSC, segons la taula d'ingressos familiars establerta al Pla de
l'habitatge vigent, d'acord amb el que preveu el punt 5.1.
2.2.3 En el cas d'edificis que incloguin habitatges llogats, només se subvencionaran els
habitatges que acreditin que:
a) Com a mínim, disposen d'un contracte de lloguer amb un termini mínim de cinc anys de vigència,
a comptar des del certificat de final
d'obra. En aquest sentit, si escau, les persones propietàries han d'acreditar aquesta condició amb el
certificat final d'obra, i aportar els contractes o pactes, sense cap increment
de la renda, en què es prorrogui la durada del lloguer.
b) Que tinguin uns preus
de lloguer per sota del màxim previst a la forquilla de l'índex de
referència de preus de lloguer de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya
(agenciahabitatge.gencat.cat/). En aquest sentit, si escau, les persones
propietàries han d'acreditar aquesta condició en el termini màxim de tres
mesos, a comptar des del certificat de final d'obres, i aportar el contracte de
lloguer corresponent o addenda al contracte vigent i una acreditació de
l'import de l'últim rebut.
2.2.4 En el cas d'edificis
que incloguin habitatges buits en el moment de presentar la sol·licitud
d'inscripció a aquesta convocatòria, la concessió de la subvenció quedarà
condicionada a la inclusió dels habitatges esmentats a la Borsa de Lloguer
Social de Barcelona per un període de cinc anys. El compliment d'aquesta
condició s'ha d'acreditar, en el moment de presentar el certificat final d'obres,
mitjançant certificat de la direcció competent de l'Institut Municipal de
l'Habitatge i Rehabilitació de Barcelona.
2.2.5 En cas que la/es persona/es
propietària/es no siguin usuari/s habitual/s i permanent/s de l'habitatge,
per acollir-se als ajuts caldrà disposar d'un contracte de lloguer que
compleixi els requisits marcats a la convocatòria. Si s'escau, es comprovarà
d'ofici que l'empadronament sigui mínim d'un any anterior a la data de
publicació de la convocatòria.
2.2.6 La reducció o
denegació de la subvenció anirà condicionada a:
a) Quan es tracti de propietats horitzontals, en els supòsits previstos als
apartats anteriors, la reducció de la subvenció s'aplicarà d'acord amb el percentatge de participació en
les despeses comunes corresponent als habitatges afectats, segons consti
en l'escriptura o segons el percentatge de participació en el pagament de les
obres que s'acrediti mitjançant certificat emès pel president o la presidenta
de la comunitat quan el percentatge sigui superior al que consti en
l'escriptura de propietat.
b) En el cas de comunitats de propietaris, es reduirà el percentatge dels habitatges destinants a ús
turístic.
...
e) En el supòsit en què la
comunitat de propietaris hagi sol·licitat l'ajut en forma de préstec (ICF 3.2)
en base el conveni de col.laboracio entre l'ICF i l'AHC, aquest s'haurà de
tramitar d'acord amb el que disposi la resolució de bases i convocatòries
vigents, per al finançament d'obres de rehabilitació d'edificis d'habitatges.
2.2.7 Aquestes subvencions són incompatibles amb les subvencions següents:
a) Les subvencions de tots els programes regulats pel Reial decret
106/2018, de 9 de març, i el Programa d'ajuts per a la rehabilitació energètica
de edificis existents de l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de
l'Energia (IDAE) del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital (properes
convocatòries equivalents a PAREER II).
b) Les subvencions dels programes per a les actuacions de rehabilitació
d'edificis de tipologia residencial de l'Agencia de l'Habitatge de Catalunya,
que es regeix per les seves bases i les convocatòries aprovades.
3. Procediment
El procediment ve
determinat per les següents fases:
3.1.
Sol·licitud de subvenció i d'informe tècnic (JM: 30 dies a partir de la
publicació de la convocatòria).
Documentació:
- Imprès normalitzat de sol·licitud d'inscripció i d'informe tècnic
- Acreditació de la persona sol·licitant:
- DNI, NIE o NIF de la persona que signa la sol·licitud.
- Documentació acreditativa de la representació de l'entitat o persona en
nom de la qual actua.
- Per a les subvencions endossades pel beneficiari a favor de l'industrial,
del constructor responsable de l'obra o l'administrador, caldrà aportar el
corresponent document d'endós degudament signat. El document d'endós també es
podrà presentar en el moment de presentar la documentació corresponent a
l'inici i al final d'obra.
- Acreditació de la propietat:
a) Si es tracta de comunitats de propietaris:
- Document d'identificació de la Comunitat (NIF).
- Certificat de l'acta de la reunió de la Comunitat en el qual s'aprovin
les obres respecte de les quals es demana l'ajut econòmic, i de nomenament d'un
representant de la comunitat de propietaris, degudament signat (imprès normalitzat).
- Declaració responsable d'ocupació dels habitatges (imprès normalitzat)
- Documentació tècnica:
a) La sol·licitud del permís d'obres, així com el pagament de les
taxes de la llicència, s'han de consultar d'ofici. El pressupost declarat
per calcular l'impost ha de coincidir amb el preu d'execució material.
Aquest import té caràcter limitador en el càlcul de les subvencions, d'acord
amb els criteris establerts a l'article 8 de les Bases.
...
b) Pressupost de l'empresa que fa les obres, degudament desglossat
per cada actuació i/o concepte i, així com dels honoraris tècnics
previstos. Els tècnics o tècniques designats o designades pel Consorci de
l'Habitatge de Barcelona poden valorar l'adequació del pressupost protegible
presentat amb les obres a realitzar, d'acord amb el que estableix l'article
31.1 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en el cas que aquesta despesa
superi les quanties de 15.000 euros per a serveis i 40.000 euros per a obres
(IVA exclòs), establertes a la Llei 9/2017, de 8 d'octubre, de contractes del
sector públic, per al contracte menor, s'ha d'acreditar l'aportació de tres
ofertes i un escrit del president, el secretari o secretària o
l'administrador o administradora explicatiu del resultat de l'elecció del pressupost
acceptat.
c) Els edificis han de disposar, amb caràcter obligatori i prèviament a
la sol·licitud de subvenció, de l'informe d'avaluació de l'edifici, que ha
de contenir l'informe de la Inspecció tècnica de l'edifici (IITE) i el certificat
d'eficiència energètica (CEE), d'acord amb la normativa vigent. En el cas
previ a la intervenció de rehabilitació, del certificat d'eficiciència
energètica només caldrà presentar una còpia de l'informe sorgit de l'eina
oficial de certificació energètica que s'hagi utilitzat per elaborar el
certificat i no serà necessària la presentació de l'etiqueta d'eficiència
energètica emesa per l'òrgan competent.
Aquests informes hauran d'haver-se presentat davant l'organisme
competent de la Generalitat de Catalunya en el moment de presentar la
sol·licitud de subvenció.
Per considerar vàlids els informes de la inspecció tècnica dels
edificis elaborats a l'empara del Decret 67/2015, de 5 de maig, s'hauran
d'haver presentat a l'Administració, en un termini màxim de quatre mesos des
de la seva emissió.
...
e) Full resum del cost de l'obra segons pressupost presentat amb la
sol·licitud d'inscripció (imprès normalitzat del Consorci de l'Habitatge de
Barcelona).
Per a tots els programes inclosos en aquesta convocatòria, i d'acord amb les
Bases Reguladores aprovades per la Junta General del Consorci de l'Habitatge de
Barcelona el 21 de desembre de 2020, el Consorci ha d'emetre un informe
tècnic previ a l'inici de les obres en el qual s'indiquin els requisits que
s'han de complir per accedir a les subvencions. Les actuacions que es marquin
com a obligatòries tenen el caràcter d'indispensables. El seu
incompliment és causa de denegació de la totalitat de la subvenció. La
resta d'actuacions tenen caràcter recomanable i el seu incompliment suposarà
una reducció en el percentatge de subvenció, d'acord amb el que
s'especifica a cadascuna de les fitxes de les actuacions.
3.2. Avaluació
i classificació de les sol·licituds
Seguidament s'emetrà informe sobre la idoneïtat de les obres de les
sol·licituds i el compliment dels requeriments exigits. El consorci podrà
estimar necessari que la llicència estigui resolta per tal d'emetre
informe tècnic previ sobre la idoneïtat de les obres. En el cas que en el
termini de dos mesos a contar des de la sol·licitud d'informe tècnic
previ no es disposi de llicència, el consorci podrà denegar la sol·licitud.
Un cop emès l'informe tècnic es farà la valoració de l'import que li
pertocaria rebre de subvenció així com de la puntuació obtinguda, segons
els criteris següents:
* Per a la puntuació màxima en façanes es poden considerar fins a 3
actuacions (18 punts)
** Per a la puntuació màxima en mitgeres es poden considerar fins a 2
actuacions (12 punts)
Per al càlcul de la puntuació caldrà tenir en compte que, tret de les
actuacions en façanes i mitgeres, tan sols es considerarà una actuació. Per
exemple, en el cas d'instal·lar més d'un ascensor en una mateixa finca, es
computarà una única actuació. De la mateixa manera, en el cas d'actuar en
diversos celoberts o cobertes, les actuacions computaran una única vegada.
...
La comissió encarregada de la classificació de les sol·licituds, a la vista
dels informes remesos, classificarà les sol·licituds dels ajuts en ordre
decreixent segons la puntuació obtinguda. En cas que es produeixi un empat
en la puntuació obtinguda per dos o més sol·licituds, la comissió
classificarà les sol·licituds en funció de l'ordre d'entrada al registre
municipal de l'expedient complert, donant prioritat a les sol·licituds
presentades per mitjans telemàtics.
En cas que el crèdit disponible de la convocatòria sigui inferior a la
suma de les valoracions dels expedients classificats, s'atorgaran els ajuts
seguint la prelació descrita, fins a exhaurir la dotació pressupostària màxima
assignada, d'acord amb l'article 22.2 de les Bases Reguladores. A l'última
sol·licitud susceptible de rebre subvenció se li atorgarà l'import disponible,
podent ser inferior al percentatge o topall d'ajut establert en la
convocatòria.
La comissió remetrà la classificació de les sol·licituds a l'òrgan
instructor, el qual procedirà a publicar-la al web de l'habitatge de
l'Ajuntament de Barcelona, d'acord amb el que preveu l'article 20 de les Bases
Reguladores.
3.3. Comunicat
d'inici de les obres
El termini de presentació de l'inici d'obres que preveu l'article
23.1 de les Bases Reguladores s'obrirà un cop notificada la resolució
del procediment i acaba 6 mesos després. Caldrà aportar el comunicat
d'inici d'obres segons model normalitzat juntament amb el document emès pel
director tècnic de l'obra, que s'hauran de presentar amb posterioritat a la
recollida de l'informe tècnic.
Els promotors de les actuacions hauran de presentar el comunicat d'inici
d'obres dins el termini de deu dies des del seu inici i adjuntar els
documents de concessió del permís d'obres, d'acord amb l'article 23.2 de les
Bases Reguladores.
El permís d'obres ha d'estar vigent durant tota l'execució de les
obres. El Consorci requerirà la persona
sol·licitant perquè en acabar el termini indicat al permís d'obres
n'acrediti l'acabament. En cas que no es doni la resposta oportuna al
requeriment, s'entendrà que la persona sol·licitant desisteix de la seva
sol·licitud i es procedirà a arxivar l'expedient, havent emès prèviament una
resolució a aquest efecte.
3.4. Comunicat
d'acabament de les obres i sol·licitud de beneficis
Cal aportar-lo segons model normalitzat en un termini màxim de 3 mesos
a comptar des de la data de
finalització d'obres i adjuntar totes les factures i els rebuts
degudament emesos, que justifiquin la despesa
efectuada. La cessió de la subvenció a favor del contractista
(endós) tindrà els mateixos efectes que un rebut.
Les factures i els rebuts que s'entreguin amb el comunicat de final d'obres
són les úniques que s'han de tenir en compte en el càlcul de la subvenció.
Segons l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la
normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera
per la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el
frau, caldrà justificar qualsevol pagament superior a 2.500 € amb el
document de transferència bancària corresponent.
Així mateix, s'haurà d'adjuntar el model de declaració responsable
actualitzat en el cas que la situació d'algun dels habitatges sigui diferent a
l'adjuntada amb la sol·licitud d'inscripció.
...
3.5. Valoració
de les actuacions realitzades
Una vegada finalitzades les obres, el tècnic del Consorci responsable de
l'expedient realitzarà si s'escau una
inspecció a l'edifici per tal de verificar que les obres s'han executat segons l'informe tècnic
inicial. Un cop
verificades les obres i rebuda la documentació final es procedirà a valorar
l'expedient.
Es permetrà l'accés a la finca als tècnics del Consorci durant els 4
anys següents al final de les obres i caldrà mantenir les condicions
establertes en l'informe inicial del tècnic del Consorci per l'obtenció de la
subvenció durant aquests 4 anys.
3.6. Resolució
i pagament
...
4. Condicions tècniques dels
programes, actuacions subvencionables i quantia de les subvencions.
4.1 Condicions tècniques aplicables a tots
els tipus d'intervencions
Cal que compleixin amb la normativa vigent i amb la llicència
d'obres concedida o l'autorització municipal que s'escaigui, sempre
adequada a les obres a realitzar. La llicència, comunicat o assabentat d'obra
haurà d'estar vigent en el transcurs de tota l'obra i ajustats, si escau, a les
modificacions de projecte que requereixen nou règim d'intervenció.
Disposaran del projecte redactat i signat pel tècnic competent,
segons règim d'intervenció necessari. Aquest projecte disposarà de la
informació gràfica necessària, la memòria tècnica i incloent amidaments i
pressupostos desglossats per partides.
Les subvencions per a diferents actuacions es poden acumular entre si.
Cal que compleixin amb l'informe tècnic previ emès pel tècnic del
Consorci de l'Habitatge.
Les intervencions seran totals pel conjunt de l'actuació sobre la qual es
demanin ajuts.
Les solucions constructives, tipològiques i formals, hauran de ser globals,
unitàries, coherents, homogènies i compatibles amb les característiques
arquitectòniques de l'edifici i el seu entorn.
Totes les intervencions hauran de garantir l'estanqueïtat, l'estabilitat i
la funcionalitat dels seus elements i,
d'acord amb la bona pràctica constructiva, facilitar i minimitzar el
manteniment posterior.
Les intervencions han de procurar aconseguir una disminució de la
demanda energètica i una millora del
confort tèrmic i acústic dels habitatges. Aquesta premissa s'observarà en les solucions
arquitectòniques i
constructives proposades, en els materials emprats i sistemes plantejats en
el cas d'incorporar mesures
actives, d'acord a l'article 27.2 apartat c) de la llei 16/2017, de l'1
d'agost, del canvi climàtic que insta a la
generalitat a impulsar les polítiques actives
que fomentin la rehabilitació energètica del parc d' habitatges i el millorament de
l'estalvi i l'eficiència energètica.
És obligatori aprofitar la intervenció per eliminar o reconduir els
elements obsolets, aliens o distorsionadors del paisatge, presents a les
superfícies o els espais on s'actua. L'opció de reconducció, d'acord amb
l'Ordenança dels Usos del Paisatge Urbà de la ciutat de Barcelona, ha de
disposar d'un projecte global d'integració en la composició arquitectònica de
l'edifici, degudament acceptat pels serveis tècnics municipals competents i
disposar de la llicència municipal corresponent.
Tant per motius de conservació de la ciutat construïda com per motius de
sostenibilitat ambiental, les
intervencions, en general, hauran de ser de caràcter conservatiu,
evitant enderrocs, repicats o substitucions no necessàries. Així mateix,
els materials que s'introdueixin seran compatibles amb els existents.
Pel que fa als materials, sempre que sigui possible s'utilitzarà materials
d'origen natural (calç, silicats, vegetals, argila...). Aquesta condició
serà imprescindible quan els elements originals que s'estan rehabilitant
tinguin aquestes característiques.
En el cas de treballs amb amiant s'han d'executar per empreses
registrades al Registre d'empreses amb risc
d'amiant, RERA. En acabar l'obra, s'exigirà certificar que s'ha eliminat
tot l'amiant de l'àmbit intervingut.
La presència d'aus protegides en edificis queda regulada pel Decret
Legislatiu 2/2008, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de
protecció dels animals i per l'art. 334 del Codi Penal; no es pot dur a terme
cap intervenció que pugui afectar ni destruir cap lloc de nidificació o refugi
sense l'autorització del Departament de Territori i Sostenibilitat (DTES) de la
Generalitat de Catalunya.
En aquelles obres on s'hagin detectat indicis o presència d'espècies
protegides, i que estigui previst executar-les
durant la temporada de cria, o bé es prevegi que puguin destruir nius o causar
molèsties o danys a les aus, precisaran de l'autorització esmentada prèviament
a l'inici de les obres. Aquesta autorització pot establir mesures correctores o
compensatòries per donar continuïtat a l'indret de cria o refugi que sigui
afectat per la intervenció.
En cas d'actuacions en edificis existents cal recordar la no conveniència
de tapar forats de façanes i mitgeres per a què puguin ser utilitzats com a
llocs de nidificació.
Si la naturalesa de la intervenció ho permet, caldrà aprofitar-la per
implementar mesures per potenciar la
implantació de nous hàbitats.
Es podran considerar actuacions no contemplades en les fitxes següents
sempre i quan aquestes estiguin
justificades per un informe tècnic previ redactat per un tècnic del
Consorci de l'Habitatge.
4.2. Actuacions subvencionables
1. Obres estructurals
2. Obres destinades a reduir la demanda energètica de l'edifici, garantir la seva seguretat
i millorar el paisatge urbà
2.1 FAÇANES
2.2 COBERTES I TERRATS (JGML: cal comprovar si
calen o no).
2.3 MITGERES
2.4 CELOBERTS I PATIS (JGML: cal comprovar si
calen o no).
2.5 COBERTES VERDES
3. Obres a realitzar en les instal·lacions generals comunes
3.1 AIGUA, GAS, ELECTRICITAT I SANEJAMENT (JGML: cal comprovar si calen o no).
3.2 AIGUA DIRECTA
3.3 ELIMINACIÓ D'ELEMENTS OBSOLETS D'AMIANT
3.4 INSTAL·LACIÓ D'ENERGIES ALTERNATIVES: PLAQUES D'ENERGIA SOLAR, TÈRMICA
I/O FOTOVOLTAICA (JGML: cal veure si es fa
coincidir).
4. Obres destinades a la millora de l'accessibilitat
4.1 ASCENSORS
4.2 SUPRESSIÓ DE BARRERES ARQUITECTÒNIQUES I MILLORES D'ACCESSIBILITAT
4.3 ESCALES I VESTÍBULS
5. Ajuts complementaris
5.1 Programa de cohesió social
5.2 Utilització de material amb baixa petjada ecològica
5.3 Actuacions en edificis catalogats
6. Conjunts urbans i conjunts d'interès especial
---
Actuació:
2.1. FAÇANES
Descripció de les obres subvencionables:
Obres de rehabilitació i restauració de façanes d'acord amb les condicions
tècniques. Es podrà demanar i concedir una actuació per a cada una de les
façanes de l'edifici.
Es contempla la possibilitat de canviar les finestres sempre i quan
es contempli en la totalitat de la façana en el cas de que aquesta es trobi en
bon estat de conservació.
Percentatge subvencionable: 25% del pressupost protegible
Topall:
El menor entre 3.000€ per habitatge i 30.000€
per edificis fins a 20 habitatges; 40.000€ per edificis d'entre 21 i 40
habitatges i 50.000€ per edificis de més de 40 habitatges.
Ampliació de percentatges sobre el pressupost protegible de l'actuació:
+5% per la
utilització de materials de baixa petjada ecològica, incrementant el topall
5.000€
+5% edifici catalogat, incrementant el topall 5.000€
+10% actuacions
globals en tot l'envoltant de l'edifici (cobertes i façanes), incrementant
el topall 10.000€ (no aplica a actuacions únicament de finestres)
+10% en zones ZARE (zones acústiques de règim especial) del Pla per la
reducció de la contaminació acústica de la ciutat de Barcelona, incrementant el
topall 10.000€ (aplica a actuacions únicament de finestres)
Subvenció màxima: 45%
Topall màxim: 70.000€
Reducció de percentatges sobre el pressupost protegible de l'actuació:
Incompliment condicions recomanables. Primer, -3%, els següents -2% fins
arribar al 50% del percentatge de subvenció previst inicialment.
Documentació específica:
Certificat de seguretat de paraments exteriors a
la finalització de les obres o certificat d'aptitud de l'IITE.
Certificat d'eficiència energètica (CEE) de l'edifici abans de l'inici de les obres (en aquesta cas, només còpia
de l'informe sorgit d'alguna de les eines oficials de certificació energètica)
i certificat d'eficiència energètica (CEE) de l'edifici una vegada
rehabilitat (en aquest cas, còpia de l'informe i la corresponent etiqueta
d'eficiència energètica).
En cas d'intervencions únicament a les finestres de façana es demanarà un
certificat de solidesa de la façana per garantir que aquesta no necessita
intervenció.
Condicions tècniques:
Per a cada una de les actuacions, es faran les obres de restauració
necessàries per al bon estat de conservació de l'element.
Serà necessària l'homogeneïtzació cromàtica de totes els elements
constructius de la façana incloent tancaments, proteccions solars, etc.
Segons el període constructiu de l'edifici, s'aplicaran les següents
condicions tècniques:
...
- Posterior a 1940 i anterior a NTE 1979
- Garantir transmitància mínima establerta en el CTE en buits i/o en plens.
- No obstant l'anterior, serà imprescindible actuar sobre plens si són
iguals o menors a 15 cm de gruix.
Imprescindible actuar sobre buits en vidres senzills o en fluxos d'aire
superior a l'establert al codi tècnic i en carrers zonificats com a C3 d'acord
amb el Mapa estratègic de soroll.
- En el cas que existeixin vestíbuls exteriors, porxos, passatges, etc...
associats a la façana on es faci l'actuació, caldrà garantir, també la
transmitància tèrmica mínima de la part exterior del forjat sobre planta baixa
sempre que donin a una zona habitable.
- Proteccions solars: caldrà col·locar les pròpies de l'edifici on s'actuï.
...
Proteccions solars:
caldrà col·locar les pròpies de l'edifici on s'actuï. En qualsevol cas, les
solucions seran homogènies per tota la façana
Criteris generals sobre materials:
- Es prioritzarà la fusta o l'alumini reciclat, sempre d'acord amb
l'arquitectura original. A menys que l'arquitectura original de la finca ho
justifiqui, no s'utilitzarà PVC a les fusteries que calgui substituir.
- Els materials d'aïllament seran, prioritàriament, oberts a la difusió de
vapor d'aigua, com la fibra de fusta, el suro o la llana de roca. Pel que fa
als revestiments dels aïllaments, es prioritzaran els acabats minerals.
5. Ajuts complementaris
Per a les actuacions que es detallen a continuació, es concediran els ajuts
següents complementaris que es
podran sumar amb els que li corresponguin en funció de l'actuació.
5.1 Programa de cohesió
social:
Consisteix en ajuts
individuals addicionals i complementaris a les subvencions anteriors per a aquelles persones que no
disposin de recursos per fer front al pagament de les obres de
rehabilitació. En aquests casos, la persona beneficiària de l'ajut haurà de
sol·licitar assentament d'aquesta resolució d'atorgament d'ajut en el Registre de la Propietat,
d'acord amb el que disposen l'article 136 de la Llei 18/2007 del dret a
l'habitatge, l'article 31 de la Llei 38/2003 general de subvencions i l'article
74 del RD 1093/1997, pel que s'aproven les normes complementàries al Reglament
per a l'execució de la Llei Hipotecària sobre inscripció en el Registre de la
Propietat d'actes de naturalesa urbanística. En l'assentament s'hi farà constar
l'obligatorietat de
retornar l'import de l'ajut més les despeses d'assentament en el
Registre de la Propietat i els interessos legals devengats des de la seva
percepció en cas de transmissió de l'habitatge, excepte en el cas de
transmissions mortis causa quan qui rebi la propietat acrediti trobar-se
en les mateixes circumstàncies econòmiques que es requereixen per accedir a
l'ajut i a més destini l'habitatge a la seva residència habitual i permanent.
La vigència d'aquest assentament serà de trenta anys.
Per a tots els programes d'actuació en edificis, les persones propietàries
poden sol·licitar un ajut complementari de fins al 100% de l'aportació individual que els
correspongui fer per l'actuació corresponent, sempre que compleixin els requisits següents:
- Ser propietari o propietària de l'habitatge afectat i que aquest
constitueixi la seva residència
habitual i permanent.
- La unitat familiar ha d'acreditar tenir uns ingressos inferiors a tres vegades l'IRSC segons
la taula d'ingressos familiars establerta al Pla de l'habitatge vigent.
- No disposar de cap
altre habitatge a la ciutat de Barcelona.
En el cas que hi hagi més d'un propietari o propietària de l'habitatge,
s'ha d'aportar l'autorització de tots les
persones propietàries per poder fer efectiva la inscripció al Registre de
la Propietat.
Per establir la quantia de l'aportació individual, cal que la persona
sol·licitant d'aquesta subvenció aporti un
certificat emès pel secretari o
secretària i el president o presidenta de la comunitat de propietaris, segons el model facilitat pel Consorci, en
què consti la quantia de
l'aportació individual de la persona sol·licitant a la comunitat de
propietaris per al pagament de les obres, i el coeficient que s'aplicarà a la
persona sol·licitant en la repercussió de la subvenció que es concedeixi a la
comunitat.
Aquestes condicions s'han de complir en el moment de la concessió de la
subvenció.
Aquest ajut complementari s'ha de tramitar paral·lelament a la sol·licitud de subvenció i
s'ha d'ingressar al
mateix compte bancari, llevat de petició expressa en sentit contrari per
part de la comunitat de propietaris.
Aquest ajut es pot sol·licitar en qualsevol moment de la tramitació de
l'expedient corresponent a les sol·licituds presentades per la comunitat de
propietaris, fins a la presentació del comunicat d'acabament de les obres. Un cop
presentat el comunicat de final d'obres ja no s'admetrà cap sol·licitud
individual d'ajuts.
Per obtenir l'ajut individual és necessari que la subvenció per a la
comunitat de propietaris hagi estat aprovada.
Aquest ajut complementari, que merita l'interès legal dels diners des de la data de
pagament, d'acord amb el que anualment es fixi als pressupostos generals de
l'Estat, s'ha de retornar quan es produeixi la primera
transmissió posterior a la concessió
de l'ajut i per qualsevol
títol (mortis causa o inter vius), llevat quan qui
rebi la propietat acrediti trobar-se en les mateixes circumstàncies
econòmiques que es requereixen per accedir a l'ajut i a més destini l'habitatge
a la seva residència habitual i permanent.
Per garantir el compliment d'aquesta condició, el Consorci articularà els
mecanismes que consideri oportuns.
5.2 Utilització de material
amb baixa petjada ecològica:
En el cas d'actuacions de rehabilitació amb la utilització de materials amb
certificació
de baixa petjada
ecològica, s'incrementarà el percentatge de subvenció que li pertoqui en un
5% i el topall s'incrementarà en
5.000 euros. El percentatge i la certificació d'aquests materials s'hauran
d'acreditar d'acord amb el que consti en l'informe tècnic inicial.
Per gaudir dels ajuts complementaris per la utilització de materials amb
baixa petjada ecològica es
consideraran aquelles actuacions en les quals un mínim del 10% del pressupost dels materials utilitzats
disposa del distintiu de garantia de qualitat ambiental emès per la
Generalitat de Catalunya o l'Ecoetiqueta tipus I, d'acord amb la norma ISO
14024.
Adreces de les oficines
d'habitatge de Barcelona
…
Oficina d'Habitatge de Sant
Martí Rambla del Poblenou, 154
Barcelona, 23 de setembre de 2021
Gerard Capó Fuentes
Gerent
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Aquí podéis hacer comentarios y sugerencias sobre los temas planteados en el blog o proponer otros, siempre que correspondan a mantenimiento de nuestro edificio.